• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lånerbjudande per post med kod?

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Jag har tidigare fått erbjudande om kreditkort på posten med en förtryckt kod på som jag användt. Har så skickat in och fått kreditkortet utan att UC tagits.
Idag fick jag låneebjudande på post med förtryckt kod på från nordax. Upp till 600.000:-. Innebär det att man har större chans att få lån där?
Fick även erbjudande av Resurs Bank hem på posten (samma som jag fick kreditkort av). Vågar man prova? Har 33,7 i score, mååånga UC FF (dock gamla). Nån som fått och har provat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Utan att veta dina övriga förutsättningar, kan jag nästan lova att det blir nej tack med den scoren du har. Vänta ut dina ff och vänd dig sen till en låneförmedlare istället. Bankerna skickar ibland ut förtryckta anmälningar men UC tas oavsett och du kommer som sagt ha mindre chanser att få lån med många ff och den scoren.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Utan att veta dina övriga förutsättningar, kan jag nästan lova att det blir nej tack med den scoren du har. Vänta ut dina ff och vänd dig sen till en låneförmedlare istället. Bankerna skickar ibland ut förtryckta anmälningar men UC tas oavsett och du kommer som sagt ha mindre chanser att få lån med många ff och den scoren.

Jag sitter just nu och väntar ut ff och att score ska gå ner, blev dock fundersam när jag fick ”erbjudandet” på post med kod. Samma var det med ett kreditkort och då togs ingen UC....
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Hade du redan lån hos resursbank när du fick erbjudande om kreditkortet?

Nej hade nån liten avbetalning på MIO via resurs på 3000. Fick då en blankett hemskickad med en kod om att få supremecard. Skickade in det och fick kortet utan UC.... nu har jag fått samma sak fast lån!
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Ja att de tar UC förstår jag, tänkte mer om det kunde vara någon ”fördel” med att ange koden. Men är väl bara de som försöker locka!
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
De skickar ut sånt där då och då och jag uppfattar att det är som reklam. Dock är det ju ofta personligt adresserat så man tror ju att det är "lite extra". Jag fyllde i det där och skickade in och fick faktiskt låna, det var två år sedan. De ringde upp strax efteråt och erbjöd mig att låna 400000, men jag vågade inte göra det då. Högsta räntan jag har på lån är hos dem, men de erbjuder två betalningsfri månader varje år utan knussel, oavsett lånebelopp. Jag hade nyttjade kreditkort och fyra ff när jag fick lånet, UC under 1,0.Nu försöker jag betala av lånet i förtid, men det är ju en kamp.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag har tidigare fått erbjudande om kreditkort på posten med en förtryckt kod på som jag användt. Har så skickat in och fått kreditkortet utan att UC tagits.
Idag fick jag låneebjudande på post med förtryckt kod på från nordax. Upp till 600.000:-. Innebär det att man har större chans att få lån där?
Fick även erbjudande av Resurs Bank hem på posten (samma som jag fick kreditkort av). Vågar man prova? Har 33,7 i score, mååånga UC FF (dock gamla). Nån som fått och har provat?
Nordax brukar ta uc och bisnode vid Lendo/Advisa ansökan. Tycker inte du borde prova. Dem lär nog ta både UC och bisnode.
Jag har också fått sånt brev från nordax, uppfatta det som reklam, massutskick...

Har även fått erbjudande från resurs bank för deras supreme card och då togs ingen upplysning. Men jag hade ett annat kreditkort från resurs banken sen tidigare som jag skötte ganska bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp